One week later. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Sharon Eichler - WaarBenJij.nu One week later. - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Sharon Eichler - WaarBenJij.nu

One week later.

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 September 2012 | Duitsland, Herrnhut

Heey allemaal,

Groetjes uit het mooie oost-Duitsland.
De eerste week is net voorbij en ik heb het hier echt heel erg naar mijn zin. Deze week was best indrukwekkend. Er zijn hier ongeveer 100 meiden en 20 jongens. En paar slapen in appartementen in Herrnhut en sommige in het kasteel( zie foto). Ik woon in het kasteel. Het kasteel is echt heel mooi ook van binnen is het echt gezellig. De meiden slapen in de bovenste verdieping. Mijn engels wordt steeds beter, sommige dachten zelfs dat ik uit Amerika kwam. Dat is best cool ;). Er zijn ook nog 3 Nederlandse meiden, dus als ik een keer me eigen taal wil spreken kan ik dat gelukkig ook doen ;). En natuurlijk zijn er ook Duitser. Allemaal leuke mensen de meesten zijn 18,19 en 20 jaar. Een paar zijn wat ouder.
Vorige week zaterdag begonnen we met een lekker bbq buiten voor het kasteel. Iedereen begon al snel met elkaar te praten en we probeerden elkaars namen goed te onthouden. Ik kan nu ongeveer de helft van alle namen. Denk ik :). Dus dat wordt nog even door oefenen.
Het thema van de week tijdens de bijbelstudies is: Gods stem verstaan. Donna Jordan, uit Canada, is twee weken hier en geeft les. Ik ben echt onder de indruk van wat zij allemaal beleeft heeft met God. De lessen zijn altijd leuk. Dus ik heb nu al zin in volgende week.
Tussen de lessen zijn pauzes. Dan krijgen we lekker vers fruit.
Natuurlijk moeten we ook werken hier, dat noemen ze work-duty. Ik werk bij de receptie. Omdat ik duits en engels vloeiend spreek. Dat vonden ze ook wel handig. Ik mag bellen, emails checken, postzegel verkopen en vragen beantwoorden. Het is best leuk.
In de avond zijn wij vrij.
Een keer hadden we een lofprijs avond in Herrnhut en de andere dagen ging ik gezellig kletsen met iedereen en lopen door Herrnhut.
Ik heb ook al leuke vriendinnen gevonden. Maar eigenlijk ga je gewoon met iedereen om. Iedereen is zo lief tegen elkaar. Het is net als een grote familie. Zo leuk. :D
Het eten is best lekker hier, gelukkig heeft mama hagelslag voor mij gekocht. Dat is gewoon het lekkerst voor ontbijt! Oh, ja en Nutella hebben we ook.
We hebben elke week room-check, als een iemand z’n bed niet opgemaakt heeft moet de hele kamer in het weekend work-duty doen. Wat niet zo leuk is want we zijn de weekend’s vrij. Maar ja zo houden we het ten minste schoon.
In de weekend’s kunnen we naar Dresden of naar Prag gaan.Of gewoon lekker ‘thuis’ blijven en chillen. Dan heb je ook genoeg tijd om een stukje op de blog te schrijven.
We weten nog niet waar we heen gaan voor Outreach, dat krijgen we pas in een aantal weken te horen. Dus dat wordt nog even afwachten. Ik zou het liefst naar Asiën willen.

Jullie kunnen mij natuurlijk ook kaartjes sturen als jullie dat willen ;D
Dit is het adres:

Sharon Eichler
Untere Dorfstr. 56
02747 Herrnhut
Germay

Ik besef het nog niet helemaal dat ik hier voor 6 maanden ben. Maar ik heb er zo veel zin in. En ik ben zo benieuwd wat God alles voor mij heeft en wat ik allemaal ga beleven. Als de eerste week al zo vet was dan kan het alleen maar beter worden.

Ik heb nog geen last van heimwee, daar ben ik best blij om. Gelukkig bestaat er Skype.

Nou hierbij even een update over wat ik tot nu toe ongeveer meegemaakt heb! Ik heb nog een paar foto’s erbij gedaan. Van het kasteel, de weg naar Herrnhut enz.

lieve groetjes,
Sharon

P.s.: Ik zou nog zoveel meer kunnen vertellen maar het is gewoon onbeschrijfelijk wat ik allemaal beleef. En dan zou het verhaal ook veel's te lang zijn.

  • 08 September 2012 - 17:41

    Sharon Anna Eichler:

    Ik zal in de loop van de week nog meer foto's op doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

My name is Sharon and I am 21 years old. Right now I am studying to become an English teacher. My dream is to teach at an international school someday.

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 8091

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 11 Juni 2016

Exchange semester in Sweden

01 September 2012 - 03 Maart 2013

Sharon op DTS

Landen bezocht: