The lost get found - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Sharon Eichler - WaarBenJij.nu The lost get found - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Sharon Eichler - WaarBenJij.nu

The lost get found

Door: Sharon Eichler

Blijf op de hoogte en volg Sharon

06 Oktober 2012 | Duitsland, Herrnhut

What's up?

Morgen is het zover, wij gaan voor twee weken naar Nürnberg. Ik heb er al zin. Met 120 studenten in de trein. Een keer omstappen in Dresden en daarvoor hebben we 12 minuten, dat wordt rennen. Ben benieuwd hoe dat gaat worden! We gaan straatevangelisatie doen, door middel van muziek, dans en kunst. We gaan ook met lokale kerken samenwerken ... Ik heb er zin in. Ik hoop dat de mensen daar in Nürnberg open zijn voor nieuwe dingen en dat we de mensen God’s liefde door ons kunnen laten zien. We hebben gisteren ochtend met ze allen voor Nürnberg gebeden, voor de zwervers, red light district en de jeugd. We willen en relatie met deze mensen opbouwen. Ik weet zeker dat dat twee indrukwekkende weken worden.
En als we terug komen zijn het nog maar 4 weken tot de 'Big outreach'
Vandaag is nog een rustige dag waar we tijd hebben onze spullen in te pakken. Ik moet niet te veel meenemen, alles moet in een rugzak passen. Dat wordt nog een uitdaging voor mij... Vandaag gingen we extra vroeg opstaan want wij wilden een lekker onbijt met nog alles erbij. Want als je eerst half 11 komt is alles weg en dan heb je alleen nog brood en kaas ;). Dus we hadden een heerlijk ontbijtje (zie foto) Het ontbijt is hier echt de lekkerste maaltijd van alle. Heerlijk!
De afgelopen week was leuk en ging veels te snel voorbij.We hadden maandagavond een tentoonstelling van een fotograaf/staff van ons. We moesten allemaal netjes gekleed komen. Alle meiden in jurkjes en jongens in pak. Het thema van deze week tijdens de lecture is Mission/outreach geweest. We hebben het erover gehad hoe je de mensen van Jezus vertelt en hoe je het liever niet moet doen! Ik vond het heel interessant. Die meneer heeft zoveel beleeft van bijbels smokkelen in oost-Europa tot outreach in China. Heel gaaf!

Met mijn word-duty was ik deze week best druk. Ik werk bij de receptie dus ik moest veel helpen met de voorbereidingen voor Nürnberg. Bellen bij de slagger, brood bestellen, bellen naar de kerken en dingen vertalen. Ik vond het best leuk om te doen. Op woensdag was feestdag in Duitsland “Tag der deutschen einheit” dus we hadden een rustdag. We moesten ook heel stil zijn, want we hebben buren. En die vinden dat niet zo leuk als er op zo een dag herrie gemaakt wordt door 100 studenten. Ook zo zijn er regels wanneer wij stil moeten zijn.

Oh,ja over het pakje gesproken, de vla was die dag all op. Het moest toch op en ik wilde het graag delen. Ze vonden het heerlijk. Het eerste toetje na vier weken. Ook de Hagelslag en de vlokken vonden ze heel interessant ;)

Dankjewel voor alle reacties op de vorige blog. Leuk om te lezen!
De volgende blog komt waarschijnlijk pas over 2 weken als ik weer terug ben.

Fijn weekend allemaal

XX Liefs Sharon

  • 06 Oktober 2012 - 20:25

    Gerlinde:

    Hey Sharon!

    Wauw, gaaf zeg wat jij allemaal doet.
    Veel respect voor!
    Heel veel plezier nog daar de komende maanden.

    Liefs Gerlinde

  • 07 Oktober 2012 - 08:08

    Inez:

    Heej Sharon

    Het klinkt allemaal echt super en de foto's vind ik vaak om van dubbel te liggen!
    Ik wens je twee fantastische weken toe waarin je veel tot zegen mag zijn èn gezegend mag worden!

    Liefs Inez

  • 07 Oktober 2012 - 08:08

    Inez:

    Heej Sharon

    Het klinkt allemaal echt super en de foto's vind ik vaak om van dubbel te liggen!
    Ik wens je twee fantastische weken toe waarin je veel tot zegen mag zijn èn gezegend mag worden!

    Liefs Inez

  • 31 Oktober 2012 - 20:05

    Marten En Sandra Jonker:

    Lieve Sharon,

    Schaam...schaam....omdat wij al een poosje niks van ons hebben laten horen.
    Wij lezen dat je erg naar je zin heb.....en....je beleeft nog eens wat...onze dagen zijn toch vaak het zelfde...ik ben niet zielig hoor!
    Ik en namens de rest v,h gezin wensen jou alle goeds toe en een hele fijne en leerzame tijd...maar bovenal Gods liefde toegewenst!

    knuffels van ons allen fam Jonker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

My name is Sharon and I am 21 years old. Right now I am studying to become an English teacher. My dream is to teach at an international school someday.

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8095

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 11 Juni 2016

Exchange semester in Sweden

01 September 2012 - 03 Maart 2013

Sharon op DTS

Landen bezocht: