Children of the light - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Sharon Eichler - WaarBenJij.nu Children of the light - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Sharon Eichler - WaarBenJij.nu

Children of the light

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

19 November 2012 | Duitsland, Herrnhut

Hey,

Na zo veel te gekke weken, heb ik de tijd gevonden om weer iets op mijn blog te schrijven. Het spijt me dat ik nu pas weer schrijf, maar daarvoor heb ik genoeg leuke dingen te vertellen.
In minder dan twee weken gaan wij op Outreach. Ah, ik kan niet wachten. Ik ga naar Azië, dat is het enige wat ik mag vertellen. Ik mag helaas niet openbaar vertellen naar welk land precies omdat dit land heel erg streng daarmee is. Misschien kunnen jullie het je al denken welk land ik bedoel. Maar als je meer wilt weten over het land waar ik heen ga stuur me dan een mail naar: sharoneichler@hotmail.com en ik zal meer uitleggen over hoe, wat en waar. Ik heb er zoveel zin in. Ik ga met een groep van 17 studenten en 3 leiders. Het is een leuke en creatieve groep. Ik ben met twee meiden van de dansgroep samen, we gaan veel dansen. Dat weet ik zeker. Vandaag hadden we een bespreking we hebben erover gepraat hoe God kunst gebruikt om de mensen te bereiken. Deze week gaat het erover hoe we onze kunst kunnen gebruiken.

Dit is echt een ongelofelijke ervaring, soms overvalt mijn besef het echt dat ik hier ben en zoveel gave sprekers te horen krijg met een ongelofelijk verhaal. En alle verhalen zijn gebaseerd op het luisteren naar Gods stem en dan praktiseren wat Hij vraagt. Ze vertelden allemaal indrukwekkende verhalen die ze meegemaakt hebben met God. Vorige week vertelde Mike Omen over het vaderhart van God. Hij sprak over vergeving, genezing en geduld.

Het is zo gek dat ik hier al bijna 3 maanden ben, de tijd gaat te snel voorbij. Het leven hier in het kasteel is altijd 'exciting'. Soms zijn er dagen waar we heel actief zijn, veel met kunst bezig zijn, buiten wandeling maken, opruimen en schoonmaken, iets plannen wat we aan het weekend kunnen doen of naar het cafe in Herrnhut gaan. Maar soms zijn er ook dagen waar we rustig aan doen, film kijken, slapen, gezellig kletsen, gekke filmpjes maken en spelletjes doen. En dan probeer ik God elke dag bij alles wat ik doe erbij te betrekken. Ik begin de dag altijd met stille tijd en dan lees ik in de bijbel. Soms is het best lastig want je dan zo druk bent met zoveel andere dingen of wat langer wilt slapen, maar omdat iedereen daarmee bezig is, kun je elkaar daarbij helpen en bemoedigen. Dat is zo fijn.

Twee weken geleden ben ik naar Dresden geweest en heb lekker genoten om er even uit te zijn, met een kleiner groepje te gaan. Het was erg gezellig. Dresden is een mooie stad, as je een keer hier in de buurt bent weet je waar je heen moet;). Afgelopen zaterdag kwamen mijn opa en oma op visite. Ze wonen niet zo ver van hier, dus ze kwamen die dag langs. We gingen lekker uit eten en ik liet hun Herrnhut zien. Het was echt een dag met een gouden randje. Ik ben zo dankbar dat ik zo een hechte familie heb die zo veel van elkaar houden.

Vorige week woensdag hadden we een Lovefeast. We gingen met de hele base samen eten in de tent. Iedereen kwam in nette kleding. Dit was het eerste keer dat we met de hele base gingen eten en dat iedereen en plek had om te zitten. ;)
Normaal zitten we altijd overall verspreid in het kasteel.

Met het dansen gaat het steeds beter. Ik heb twee weken geleden mijn eerste Solo gedanst bij de exhibitionnight. Ik was best zenuwachtig, want het is nou niet zo dat ik heel veel danservaringen heb. Maar ik had er zo een zin in om te dansen en het ging best goed. Ik had een briefje op gehangen waar mensen feedback konden geven, wow dat was bemoedigend om te lezen. Iedereen vond mijn dans zo mooi en de bewegingen pasten goed bij het nummer. Mijn danslerares was trots op mij. Het briefje hangt hier boven mijn bed. ;)

Ik geniet enorm van al die dingen die ik hier beleef. Ik wou echt dat jullie die allemaal met mij samen kunnen beleven ;).

Helaas, heb ik nog steeds geld nodig voor mijn reis naar Azië. Als jullie mij zouden willen helpen, dan kun je mij mailen en dan kan ik jullie mijn bankrekeningnr. geven.

Onderaan heb ik nog een paar leuke foto’s geupload. Dan kunnen jullie ook een beetje zien hoe het hier zo is.

Ik hoop het gaat goed met jullie allemaal. Stiekem mis ik jullie allemaal wel een beetje ;)

liefs, Sharon

Dit is nog een link naar een filmpje van onze Outreach in Nürnberg :
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded

  • 19 November 2012 - 17:04

    Hans & Magda:

    Hi Sjaron,
    Wat leuk om te belevenissen te lezen! Wat een heerlijke en bijzondere tijd heb je op deze manier!
    Wij willen heel graag bijdragen aan je outreach reis, dus als je ons je gegevens wilt sturen.... graag!
    Be blessed girl, to be a blessing overthere! God zal door jou heen mensen aanraken en er zal bij hen een besef van Zijn liefde voor hen ontstaan.
    Laar in je dansen zien hoeveel jij van God houdt, dan zal dat een uitwerking hebben in de harten van jouw toeschouwers!
    Een hartelijke groet uit Nijkerk Nederland,
    Hans en Magda

  • 21 November 2012 - 11:26

    Jacqueline:

    Hoi Sharon

    Wat mooi om te lezen wat je daar allemaal beleeft, heel bijzonder. Je kunt lezen en zien aan de rare foto`s ha ha,hoe erg je het naar je zin hebt. Ik wens je een hele gezegende tijd toe in Azie. En ik weet zeker dat het dansen heel goed zal gaan. Je bent iemand met zoveel passie, dat gaat echt wel uitwerking hebben op mensen. Gods zegen gewenst en de groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

My name is Sharon and I am 21 years old. Right now I am studying to become an English teacher. My dream is to teach at an international school someday.

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 1072
Totaal aantal bezoekers 8093

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 11 Juni 2016

Exchange semester in Sweden

01 September 2012 - 03 Maart 2013

Sharon op DTS

Landen bezocht: